יום רביעי, ינואר 02, 2008

הדבר הבא בשיווק - מיתוג נחילים



על פי צ'אק בריימר, מנכ"ל תאגיד הפרסום די.די.בי. (מהמובילים בעולם), מילת הבז הבאה בתחום התקשורת שיווקית, הינה מיתוג נחילים. אחת מעשרת מגמות העל בתחום. כך לדברי מגאזין אדאייג'. ם

את הקונספט הציג לראשונה בכנס השנתי של איגוד המפרסמים בארה"ב באוקטובר. היו על כך מספר דיווחים בבלוגוספרה: דה ברנד-וויקי, נאוו-פאבליק. הסבר ממש מפורט ניתן למצוא ב-אי.אנ.איי. מאייסטרוז בשיווק. ם

תמצית הרעיון. ההנחה כי אנשים ודעותיהם יתכנסו ליצירת מסה קריטית, שתשפיע בעוצמה על רעיונות וקונספטים במרחב השיווקי. תאוריית הנחילים תרומם את הרשתות החברתיות לרמות חדשות (פייסבוק, מייספייס). יאוששו את ההנחה שלצרכנים השפעה מהותית זה על זה. ם


האם זה שונה מהותית מהקונספט שהציג בשנת 2000 מלקולם גלדוול בספרו פורץ הדרך: נקודת תפנית. או יותר אבולציה של הרעיון. ממש לא בטוח. חיזוק לקונספט של שיווק ויראלי ושיווק באז. פחות שכירת סוכני מוסד בשירות המותג, ויותר גיוס תמיכה מאסיבית של צרכנים סביבו. פחות או יותר כמו שמגייסים תמיכה במועמד פוליטי. אולי כן, אולי לא. ם

בכל מקרה זו מילת הבז המובילה להיום (לפחות אחת מהן). עדיין לא הכניסו ערך בוויקפדיה. בטח יהיה אחד בקרוב. לא ברור בדיוק איך ומה עושים, אבל אבן הפינה הונחה. ם

THE 'BRAND SWARM' Marketers will move decidedly in the direction of DDB CEO Chuck Brymer's "swarm theory" -- the notion that people and their opinions coalesce to form critical forces that massively influence marketplace ideas and concepts. "Swarm theory" will elevate social networking to new levels, confirming the immense impact that consumers have on each another. Marketers that embrace this trend can form consumer brand "advocates" and drive brand loyalty and trust to new heights -- if done responsibly. Source: ADAGE.


אין תגובות: