יום שלישי, ינואר 01, 2008

פרופיל מלא של רמי הסמן

מומחה לאסטרטגיה שיווקית ופעיל זכויות אדם. מנחה תהליכי מיתוג אסטרטגי במגזר הציבורי, העסקי והחברתי. מרצה לשיווק מדיני וחברתי בבית הספר הבינלאומי למינהל עסקים ע"ש רפאל רקנאטי, המרכז הבינתחומי בהרצליה. עד לאחרונה עמית מחקר בבית הספר לממשל ולמדיניות ע"ש הרולד הרטוך, הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון, פרויקט מחקר מיתוג מדינת ישראל.
בוגר המחלקה לכלכלה, הפקולטה למדעי החברה, ומוסמך בית הספר למינהל עסקים מיסודם של דניאל ורפאל רקנאטי, האוניברסיטה העברית בירושלים. בעל דיפלומה בפרסום בינלאומי מטעם איגוד הפרסום הבינלאומי. שירת כמפקד קורס קציני הוק בבית הספר של מערך הנ"מ, וכמרצה בשיווק במתל"מ-ח"א. ם
ניהל את מחלקות המחקר והאסטרטגיה בפרסום גיתם/בי.בי.די.או. ופוגל-לוין/או.אמ. הקים וניהל את הסמן אסטרטגיה שיווקית. ריכז את תחום לימודי הפרסום במכללה למינהל. הקים וניהל את חטיבת לימודי מנהל עסקים בבית הספר לתיירות של משרד התיירות. שימש מזכיר איגוד הפרסום הבינלאומי בישראל, והמומחה המקצועי בוועדת ההקמה של הקרן לקידום השיווק במשרד התעשייה והמסחר. חבר ועדת השיפוט של אות גלובס.
הציב אמות מידה מקצועיות חדשות בענף הפרסום באמצעות מודלים אסטרטגיים שפיתח: מודל הבלוקבסטרז לניתוח אסטרטגי, פרויקט אפקטיביות הפרסום, עקרונות בניהול משברים, מודל לחיזוי מגמות צרכניות וניהול אסטרטגי של תקשורת שיווקית. התמחה בניתוח מרחבי של מגמות חברתיות-צרכניות, בחקר התודעה (מודל מיינדספייס ובפיתוח וביישום מודלים אסטרטגיים של תקשורת שיווקית. ם
פרסם מאמרים רבים בתחומי התמחותו, הגיש תוכנית רדיו בשיווק ושימש יועץ אסטרטגי למשרדי ממשלה, לגופים ציבוריים ולתאגידים במגזר הפרטי. משרדי האוצר, החינוך, התעשייה והמסחר, התיירות; יו"ר הכנסת אברהם בורג, השר פרופסור אבישי ברוורמן; מכון היצוא, אסם, אוברזון, אזורים, אפריקה ישראל, בנק המזרחי, האגודה למלחמה בסרטן, האגן דאז, היפרכל, המועצה להסדר ההימורים בספורט, הסוכנות היהודית, העולם שייך לזהירים, חוגלה, טמפו, טמבור, לוריאל, מכבי שירותי בריאות, מקסימדיה, סוני, סימונס, סנפרוסט, פולגת, פורד, פיצה האט, קריסטל, רשות לאומית לבטיחות בדרכים, תדיראן, תנובה [משבר הסיליקון] ותפוד. ם
כיהן כיושב ראש הנהלת הוועד למלחמה באיידס. הוביל את מאבק ארגוני הבריאות להרחבת סל התרופות ב-1997, ולתיקון בחוק ביטוח בריאות ממלכתי. הביא לקפיצת מדרגה במאבק באיידס במדינת ישראל - במישור הממלכתי, התקשורתי, החינוכי והארגוני. במהלך השנים שבהן כיהן בתפקידו הפך הוועד לאחד מארגוני הבריאות המשפיעים במדינה. זכה על פעילותו הציבורית בשנת 2002 באות "איש השיווק של החודש" מטעם איגוד המפרסמים בישראל, ובאות "יקיר הקהילה לשנת 2003" מארגוני הלהט"ב בישראל. ם